Статут учнівського самоврядування

Сокальської санаторної школи

«Затверджено»
Головою Ради координаторів
Сокальської санаторної школи
__________________ Т.Полозяк
03.09.2020 р.

Правління учнівського самоврядування від імені учнів школи, висловлюючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвинути і зміцнити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут – основний закон учнівського самоврядування Сокальської санаторної школи.

Розділ І. Загальні засади

Стаття 1. Учнівське самоврядування є добровільним об’єднанням учнів.

Стаття 2. Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей. Учні є людьми.

Стаття 3. Метою учнівського самоврядування є формування в учнів почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

Стаття 4. Учнівське самоврядування поєднує законодавчу та виконавчу владу на засадах її поділу.

Стаття 5. Символами Учнівського самоврядування Сокальської санаторної школи є: прапор, герб і гімн Учнівського самоврядування.

Розділ ІІ. Права, свободи та обов’язки

Стаття 6. Усі учні школи є рівними у своїй гідності та правах.

Стаття 7. Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканною і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

Стаття 8. Образою честі й гідності кожного, хто працює чи навчається в школі, є будь-які дії чи слова, що принижують честь, гідність іншої людини.

Стаття 9. Кожен учень має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей.

Стаття 10. Кожен учень має обов’язки перед суспільством. Учень зобов’язаний:

· пройти курс лікування та навчання в санаторній школі-інтернаті;

· подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;

· дотримуватись ортопедичного режиму санаторної школи;

· виконувати вимоги вчителів з підготовки до уроків;

· дотримуватись норм і правил поведінки в школі.

Стаття 11. Учень має право, щоб урок закінчувався відразу після дзвінка на перерву.

Стаття 12. Кожен учень має право на свободу думки та слова, на вільне вираження своїх поглядів та переконань.

Стаття 13. Кожен учень має право обирати профіль навчання, факультативи та додаткові заняття, мистецькі гуртки, студії – на свій вибір.

Стаття 14. Кожному гарантується знати свої права та обов’язки.

Стаття 15. Кожен учень або працівник школи зобов’язаний неухильно додержуватися Статуту та законів Учнівського самоврядування школи.

Стаття 16. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Стаття 17. Учні мають право брати участь в управлінні справами Учнівського самоврядування школи, вільно обирати і бути обраними до органів Учнівського самоврядування школи, подати свою пропозицію, вимогу Президентові Учнівського самоврядування школи.

Стаття 18. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди.

Стаття 19. Кожному гарантується таємниця листування, телефонних розмов та іншої кореспонденції.

Стаття 20. Кожен учень має право брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя.

Розділ ІІІ. Вибори

Стаття 21.Кандидат в президенти висувається як групою учнів, так і шляхом самоврядування.

Стаття 22. Кандидатура має бути підтверджена не менше, як десятьма підписами представників, не менше чотирьох колективів школи.

Стаття 23. Президент обирається таємним голосуванням у назначений день виборів в присутності виборчої комісії.

Стаття 24. Вибори проводяться на другий рік повноважень президента.

Стаття 25. Днем виборів слід вважати третій вівторок вересня.

Стаття 26. Президент обирається простою більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування.

Стаття 27. Право бути обраним має право кожен учень 8 – 11 класів школи.

Стаття 28. Офіційне оголошення результатів виборів президента Учнівського самоврядування проводиться на наступний день після Виборів – третя середа вересня.

Стаття 29. Новообраний Президент учнівського самоврядування вступає на пост з моменту складання присяги на урочистому засіданні.

Стаття 30. Президенту вручається посвідчення Президента Учнівського самоврядування.

Розділ ІV. Структура Учнівського самоврядування школи

Стаття 31. Учнівське самоврядування відповідає структурі (таблиця у прикріпленому файлі)

Стаття 32. Шкільний Парламент складається із представників - лідерів органів самоврядування класних колективів – активних, дисциплінованих учнів.

Стаття 33. До складу Шкільного Парламенту входять: Президент, Секретар, Прем’єр-міністр, Cпікер, Міністри та Лідери Шкільних Рад.

Стаття 34. До складу Шкільного Парламенту входять такі Міністерства:

1. Міністерство охорони здоров’я та спорту.

2. Міністерство шкільної мудрості.

3. Міністерство культури та дозвілля.

4. Міністерство дисципліни і порядку.

5. Міністерство інформації.

Стаття 35. Кожен класний колектив обирає свого Лідера, який представляє інтереси свого класу і підпорядковується Віце-спікеру.

Стаття 36. Прем’єр-міністр, Cпікер, Міністр та Лідер класу обирається строком на один рік повноважень.

Розділ V. Загальні учнівські збори

Стаття 37. Найвищим органом Учнівського самоврядування школи є Загальні учнівські збори школи.

Стаття 38. Загальні учнівські збори школи мають скликатися не рідше 2-х разів на рік.

Стаття 39. Загальні учнівські збори школи вирішують поточні важливі справи шкільного життя.

Розділ VI. Правління Учнівського самоврядування

Стаття 40. Правління Учнівського самоврядування - Шкільний Парламент - є органом влади школярів, що підпорядковується Загальним зборам школи, затверджується лише директором школи.

Стаття 41. Обраним до Шкільного Парламенту може бути кожен учень, що визнає Статут і дотримується Законів школи.

Стаття 42. Шкільний Парламент вирішує питання про порушення Законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення ( вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання, про виключення та інше ).

Стаття 43. Шкільний Парламент може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з учителем чи працівником школи.

Стаття 44. Шкільний Парламент організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.

Стаття 45. Шкільний Парламент контролює роботу Міністерств та Рад. ШП може бути присутнім на засіданні Педагогічної ради школи.

Стаття 46. Президент є головою Учнівського самоврядування школи.

Стаття 47. Президент є гарантом прав учнів визначених Конституцією та Статутом Учнівської республіки.

Стаття 48. Президент коригує і спрямовує роботу Шкільного Парламенту.

Стаття49. Президент планує і веде засідання ШП.

Стаття 50. Президент співпрацює з Радою координаторів.

Стаття 51. Президент відповідає за підготовку майбутніх керівників Учнівського самоврядування в школі.

Стаття 52. Президент складає таку присягу:

Я, ____________________, волею учнів Сокальської санаторної школи-інтернату ім. Т.Г.Шевченка обраний (-а ) Президентом Учнівського самоврядування, заступаючи на цей пост, повністю усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю:

· усіма своїми справами дбати про благо учнівської громади;

· сприяти розвитку учнівського самоврядування;

· відстоювати права, свободи і законні інтереси членів Шкільної Парламентської Республіки;

· сприяти зміцненню доброзичливих, дружніх стосунків між працівниками та учнями школи;

· зміцнювати авторитет школи;

· суворо дотримуватися Конституції України та Статуту школи;

· сумлінно виконувати свої обов’язки.

Стаття 53. Президент виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента Учнівського самоврядування. Повноваження Президента припиняються достроково у разі відставки або випуску зі школи.

Стаття 54. Секретар Президента опрацьовує порядок зборів самоврядування, протоколює збори Шкільного Парламенту, веде листування, збирає письмові пропозиції, повідомлення учнів, що надходять до Учнівського самоврядування.

Стаття 55. Прем’єр-міністр – заступник Президента.

Стаття 56. Прем’єр-міністр за відсутності Президента виконує його обов’язки.

Стаття 57. Прем’єр-міністр здійснює роботу по активізації діяльності Міністерств, контролює роботу міністрів, виконання рішень засідань Кабінету міністрів.

Стаття 58. Міністерство охорони здоров’я та спорту слідкує за спортивно-оздоровчою діяльністю учнів. Співпрацює з медичним персоналом школи, контролює дотримання учнями ортопедичного режиму, відвідування лікувальних процедур. Слідкує за дотриманням чистоти та порядку в приміщеннях та на території школи. Організовує та забезпечує участь учнів у спортивних змаганнях. Підводить підсумки роботи санітарно-побутової комісії на загальношкільній лінійці. Організовує самообслуговування учнів.

Стаття 59. Міністерство шкільної мудрості сприяє підвищенню інтересу учнів до знань, самоосвіти, самовдосконалення. Контролює рівень навчальних досягнень учнів. Забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній діяльності. Допомагає проводити у школі предметні декади, місячники, тижневики.

Стаття 60. Міністерство інформації вивчає громадську думку шкільного життя, створює інформаційний банк про життя класних колективів. Відповідає за систематичність випуску шкільної преси, стіннівок, інформаційних проектів. Збирає матеріали для оформлення літопису школи.

Стаття 61. Міністерство культури та дозвілля організовує змістовне дозвілля школярів з урахуванням їхніх інтересів. Сприяє розвитку ініціативи та творчих здібностей учнів, залученню школярів до підготовки та проведенню спортивно-масових, культосвітніх, розважальних програм і заходів. Планує та організовує роботу « Клубу вихідного дня ». Проводить вечори відпочинку, дискотеки, загальношкільні свята. Організовує екскурсії та пошукову роботу шкільного музею « Берегиня ». Організовує екскурсії по місту, відвідування бібліотек, театрів, походи.

Стаття 62. Міністерство дисципліни і порядку допомогає педагогічному колективу школи у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки учнів на перервах, у їдальні, спальному корпусі, під час спортивних та культурно-масових заходів. Здійснює контроль за відвідуванням уроків учнями школи, роботою лідерів класу. Складає графік чергування класів по школі та спальному корпусі, виставляє оцінку черговому класу. Проводить засідання по розгляду питань дисципліни окремих учнів згідно « Єдиних вимог до учнів школи ». Організовує самообслуговування у класах. Організовує та проводить дисциплінарні шкільні лінійки.

Стаття 63. Cпікер здійснює роботу по активізації діяльності Ради друзів школяриків та Ради лідерів, контролює їх роботу, здійснює оформлення матеріалів.

Стаття 64. Рада друзів школяриків організовує відпочинок молодших школярів, залучає їх до організації заходів у школі. Проводить рухливі, розважальні ігри під час перерв. Організовує творчі виставки робіт учнів 1-4 класів. Здійснює рейд-огляд по стану збереження підручників, перевірку зовнішнього вигляду молодших школярів. Допомагає в організації та проведенні об’єднання-гри « Дивоцвіт».

Стаття 65. Рада лідерів організовує самоврядування в класах, контролює виконання учнями своїх обов’язків. Сприяє навчальній та творчій діяльності учнів. Організовує гуртки, об’єднання, клуби за інтересами. Веде роботу по попередженню порушень дисципліни , контроль за чергуванням. Організовує різноманітні трудові справи. Бере участь у підготовці до проведення олімпіад, конкурсів, творчих вечорів.

Стаття 66. Рада координаторів методично правильно готує учнів до самоврядування. Відповідно до рівня розвитку учнівського колективу поступово змінює тактику управління, розвиває демократію, самоврядування, громадську думку і на вищих рівнях розвитку колективу вступає у стосунки співробітництва з вихованцями. Координує виховні впливи колективу вчителів та вихователів, які працюють у класі, колективу класу, сім’ї, інших колективів. Притримується контролю, самоконтролю, корекції. Чітко визначає обов’язки учнів, включає в систему самоврядування якомога більше учнів. Вчить дітей терпляче відноситись до недоліків інших, вибачати нерозумні дії, нанесені образи. Зміцнює й розвиває колективні традиції, норми і стандарти, прийнятих у колективі стосунків, морально-ціннісних орієнтацій. Постійно турбується про зміну характеру і видів колективної діяльності, що дозволяє ввести школярів у нові стосунки.

Розділ VII. Прикінцеві положення

Стаття 67. Статут набуває чинності з дня його прийняття.

Стаття 68. День прийняття Статуту Учнівського самоврядування є загальношкільним святом – Днем Статуту Учнівського самоврядування.

Розділ VIII. Перехідні статті

1. Правління коригує Статут Учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.

2. Статут є дійсним, поки відповідає сучасній структурі школи.

3. Статут затверджується правлінням Учнівського самоврядування та Головою Ради координаторів.

4. Всі статті Статуту стосуються кожного учня та працівника школи без винятків.

Кiлькiсть переглядiв: 232

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.
КЗ ЛОР «Сокальська загальноосвітня санаторна школа III ступенів, ім. Т.Г.Шевченка»

м.Сокаль, Львівська обл., вул.Тартаківська,10

E-mail: sokal_sanatorn@ukr.net

Дата останньої зміни 25 Квітня 2024

Фотогалерея